نقره چیست؟

نقره چیست؟

نقره یا سیم فلزی است سفید و براق که گرما و جریان الکتریکی را از خود عبور میدهد بنابراین یکی از رساناها ست. بعد از کشف طلا، هنگام ذوب این فلز مقداری نقره کشف شد. همین خاطر بعد از طلا دومین فلز ارزشمند محسوب شد. نقره فلزی نرم است که به تنهایی نمی توان در ساخت اشیاء استفاده کرد بنابراین باید با فلزات دیگر مانند مس آلیاژ میشود.

فلز نقره
فلز

کاربرد فلز نقره

از این فلز در مواردی مانند ساخت آینه، ابزار های پزشکی، لوازم خانگی، صنعت برق، عکاسی، ظروف نقره‌ای، سکه و … استفاده میشود. یکی از مهم ترین کاربردهای آن به خاطر خواص ضد باکتریایی که دارد، در صنعت دارو سازی است برای مثال از نیترات‌نقره در ساخت داروهای خارش، زگیل و میخچه استفاده میشود. از دیگر کاربردهای این فلز که بیشتر با ان آشنا هستیم ساخت زیور آلات مانند گوشواره، انگشتر، دستبند، گردنبند و … است که امروزه به علت بالا رفتن قیمت طلا ، خرید انواع اکسسوری‌های نقره‌ای بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. نقره فلزی با ارزش است و از آن برای اهدای جوایز به نفرات دوم مسابقات نیز استفاده میکنند.

کاربرد فلز نقره
اکسسوری و زیورآلات

فواید نقره

نقره علاوه بر این که به عنوان زینت استفاده می شود خاصیت درمانی هم دارد. استفاده از این فلز انرژی بدن را بالا میبرد، دمای بدن و گردش خون را تنطیم میکند و موجب آرامش، کاهش استرس و فشار عصبی در افراد می گردد. این فلز ضد باکتری بوده و در صنعت تصفیه آب استفاده زیادی دارد برای همین برای سلامتی بدن موثر است و توصیه می گردد که از دستبند و یا گوشواره و یا گردنبند نقره‌ای استفاده شود. زیورآلات نقره علاوه بر زیبایی و جذابیت به شما در افزایش تمرکز کمک میکند و در تسکین درد موثر بوده زیرا نقره از طریق پوست جذب میشود و خاصیت اثر بخشی خوبی دارد.

در علم پزشکی در ساخت برخی از داروها از نقره استفاده می شود، همچنین مطالعات محققان نشان داده است که استفاده از نقره‌جات برای سلامت بدن مفید می باشد. با توجه به تاثیرات خوبی که این فلز بر بدن دارد پیشنهاد می شود که خانم ها از گردنبند و گوشواره و دستبند نقره و آقایان از انگشتر نقره‌ای استفاده کنند.

فواید نقره
فواید نقره‌جات

در مقالاتی راجع به این فلز، نوشته شده که انگشتر نقره برای تقویت قلب توصیه میشود همچنین آن را در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر شناخته‌اند. در دنیای امروزی که با وسایل ارتباطی که دارای امواج الکترومغناطیسی میباشند زیاد سر و کار داریم، فلز نقره میتواند این امواج مضر را دفع کتد. پس با وجود این خاصیت، استفاده از زیورآلات نقره ماند گوشواره، انگشتر، گردنبند و…. بسیار پیشنهاد می شود.

شما میتوانید در وب سایت هنریتو انواع زیورآلات نقره را با قیمت مناسب و کیفیت عالی انتخاب و خریداری کنید.  برای مشاهده‌ی تنوع این اکسسسوری‌ها اینجا کلیک کنید.

علل سیاه شدن فلز‌ نقره

سیاه و کدر شدن نقره‌جات علل زیادی دارد. سطح این فلز با هوا و اجزای دیگر واکنش شیمیایی نشان میدهد و کم کم و به مرور زمان سبب تیرگی آن میشود. انواع شوینده‌ها و مواد آرایشی و بهداشتی با ترکیبات شیمیایی از قبیل وایتکس، رنگ مو، برخی شامپو ها و صابون ها میتوانند در سیاه و کدری آن تاثیر بگذارند. سموم و تعریق بدن نیز باعث سیاه شدن زیورآلات با این جنس میشود. عطر و اسپری ها نیز آن را تیره می کنند. آلوگی و گوگرد هوا در تیرگی این فلز بی‌تاثیر نیست. سیاهی و کدری آن به طور معمول ایجاد می شود و نمی توان از آن جلوگیری کرد ولی با دانستن راه کار های مختلف میشود این لایه سیاه را از روی آن پاک کرد.

علل سیاه شدن نقره
علل سیاه شدن نقره‌جات

چگونه از اکسسوری‌های نقره را نگهداری کنیم؟

یکی از دغدغه هایی که با آن روبه رو میشویم سیاه و لکه‌دار شدن نقره‌جات است و این که آیا دوباره میتوان آن را براق و سفید کرد؟ راه حل سفید و براق شدن آن چیست؟ خوشبختانه روش‌هایی برای حل این مسئله وجود دارند که در این مقاله چند روش را برای شما ارائه می کنیم تا به راحتی زیورآلات براق و زیبا داشته باشید.

استفاده از خمیر دندان

مقداری خمیر دندان را روی اکسسوری بزنید سپس با یک تکه پارچه روی آن بمالید تا سیاهی کاملآ پاک شود.

پولیش های مخصوص

مقداری از پولیش را روی اکسسوری بزنید و با یک پارچه نخی آن را تمیز کنید تا درخشندگی آن برگردد. توجه داشته باشید مواد پولیشی مدت زمان طولانی بر روی سطح نقره باقی نماند زیرا باعث آسیب دیدگی آن میشود.

استفاده از رب گوجه فرنگی

یکی از روش های ساده برای سفید کردن اکسسوری‌های ساخته شده از نقره رب گوجه فرنگی است. آنزیم ها و اسید های فعال در رب میتواند لکه بر خوبی برای این اکسسوری‌ها باشد. مقدار کمی از رب را با دستمال پارچه ای بردارید و روی سطح اکسسوری بکشید تا لکه‌های تیره از بین بروند.

استفاده از مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی را درون یه ظرف آب حل کنید و اکسسوری را داخل آن بیاندازید و با یک مسواک آن را تمییز کنید تا براق شود.

استفاده از نشاسته ذرت

نشاسته ذرت را با آب حل کنید تا به صورت خمیر در بیاید سپس با یک پارچه مرطوب روی اکسسوری قرار دهید و بگذارید تا خشک شود و با یک تکه پارچه زبر آن را تمیز کنید.

استفاده از ژل ضد عفونی دست

چند قطره ژل را روی پارچه بریزید و با آن نقره‌جات را جلا دهید . در آخر به شما توصیه میگردد که چند تکه گچ را درون جعبه نگهداری اکسسوری قرار دهید تا رطوبت را به خود جذب کند و از سیاه شدن نقره‌ها جلو گیری شود. بهتر از قبل از استحمام زیور آلات نقره را در بیاورید. و فراموش نکنید بعد از آرایش و استفاده از عطر و اسپری این اکسسوری‌های نقره را بیاندازید.

اگر قصد خرید اکسسوری نقره را دارید به وب سایت هنری هنریتو سری بزنید و ازمدل های متنوع و جدید آن دیدن فرمایید. بسیار خرسندیم فروشگاه اینترنتی هنریتو عرضه کننده زیور آلات نقره با کیفیت عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه